Accés directe a: cercador, continguts

Inici » El Municipi » Caminades populars » 5ª Caminada popular 1995

5ª Caminada popular 1995

Els Gorgs Blaus

Sortirem de la Plaça de l'Església cap als horts de l'Obaga del Solà i passant per la Font del Reig pujarem al Mas Saladich per un camí empedrat molt antic. Aquí enfilarem cap a l'antiga pedrera del Mitjans pel camí dels Salerots i arribarem als Avellaners del Cuca. Seguirem la pista fins arribar al torrent on trobarem la pista que va a Marfà cap a la dreta. Passarem per Colljovà. Continuarem per un camí de l'Obaga (el menys esmolat situat al cantó nord del pla de roca) fins a la Font de Marfà o Font Roc. Aquí baixarem per una pista que hi ha davant de la font fins a trobar la pista que va a la casa de la Datzira, travessarem la riera de la Golarda o Marfà i arribarem a la pista que va a Moià i trencarem a l'esquerra. Un tros més amunt (en un pla de roca) trobarem una pista menys esmolada a l'esquerra que ens portarà fins a la casa dels Sorts. Aquesta casa fou construïda dalt d'un cingle i té molt bones vistes dels Gorgs del Xei.
A partir d'aquí seguirem un camí que va paral·lel a la riera, passarem per la resclosa de la Coma i pujarem fins a la Casa de la Coma, casa molt gran i molt ben reconstruïda i actualment envoltada d'hivernacles . A continuació agafarem el camí de Monistrol passant pels Gorgs Blaus fins a les pedreres de Pomanyà. Aquí agafarem l'antic sender de la pedrera que ens portarà fins a Monistrol.
(Aquest sender s'agafa a l'esquerra en la cruïlla de camins que hi ha just davant de les pedreres).

Ajuntament de Monistrol de Calders - Tel. 93 839 90 00 | Fax. 93 839 80 37

Avís Legal · Contactar · Mapa web · Accessibilitat · Crèdits

Amb la col·laboració:

Logotip de la xarxa de municipis de la Diputació de Barcelona