Accés directe a: cercador, continguts

Inici » El Municipi » Caminades populars » 7ª Caminada popular 1997

7ª Caminada popular 1997

Casa de Mussarra

Com és tradicional sortirem de la Plaça de l'Església fins davant la Masia del Solà. Enfilarem el camí de Sant Pere Màrtir, tot seguint el GR-3. Abans d'arribar a la casa del Bosc de Mussarra agafarem el camí més a l'esquerra de la Font de l'Avellà. Durant aquest recorregut hi ha diferents punts en què si ens acostem al cingle podrem gaudir de boniques vistes. Sortirem a una antiga pedrera i seguirem la pista de l'esquerra i després de passar la cruïlla de Mussarra (marcada amb pals de la Ronda del Moianés) deixarem la pista principal per agafar-ne una altra a la dreta que uns metres més avall es converteix en sender. Sortirem a la pista que va a Talamanca, la seguirem uns metres a la dreta i just al mig d'un revolt surt el sender (compte no passar-se'l) que ens baixarà fins a la riera de Talamanca. Pujarem fins al poble de Talamanca, tot passant per la font que dona aigua al poble. En arribar a la Plaça Major farem una breu visita al poble tot seguint en direcció a la Plaça de l'Església i al Castell. Durant aquest breu recorregut podrem gaudir de la bellesa de l'indret. Un cop al Castell baixarem per la pista que ens portarà fins al Molí del Menut.
Travessarem la riera davant la casa pel camí antic i uns metres més endavant, en un petit torrent, agafarem el sender a l'esquerra seguint-lo sempre fins dalt la carena del Vintró. Girarem a la dreta per la pista que ens portarà fins a la casa de Mussarra, la masia documentada més antiga del terme municipal de Monistrol de Calders.
En arribar a la casa podrem gaudir de les restes d'un arc romànic.A continuació seguirem per la pista de l'esquerra (menys esmolada) fins a trobar el camí del Bosc de Mussarra que seguirem a l'esquerra. Davant la casa continuarem a la dreta fins a la cruïlla del camí de l'Avellà. A partir d'aquí seguirem el camí iniciat de sortida fins arribar de nou a la Plaça de l'Església de Monistrol.

Ajuntament de Monistrol de Calders - Tel. 93 839 90 00 | Fax. 93 839 80 37

Avís Legal · Contactar · Mapa web · Accessibilitat · Crèdits

Amb la col·laboració:

Logotip de la xarxa de municipis de la Diputació de Barcelona