Accés directe a: cercador, continguts

Inici » El Municipi » Caminades populars » 8ª Caminada popular 1998

8ª Caminada popular 1998

Casa de Saladich

Sortirem com cada any de la Plaça de l'Església. Passarem pels carrers de la Vinya i Sant Llogari fins arribar a la casa de Saladich.
Continuarem pel camí de Rubió tot passant pel Racó del Rubell i per davant del Molí d'en Sala, el qual ens quedarà a la nostra dreta a l'altra banda del riu. Seguirem en direcció al Mas Rubíó, però abans d'arribar a la casa ens desviarem pel camí de la dreta direcció a Granera. Un cop travessat el riu, en el pla de roca, seguirem la pista que surt de dins la riera.
Començarem a pujar i ens desviarem a la dreta a la segona pista que trobarem i pujarem per la muntanya de la Sala. Abans d'arribar a dalt seguirem per la pista de l'esquerra que ens portarà fins a una pista més esmolada que agafarem cap a la dreta i que ens conduirà fins a Vilarrubia. Aquí agafarem el primer sender del dia que surt a la dreta just quan veiem el darrera de la casa i sobre uns camps (alerta, difícil de veure). Pujarem cap a l'antena de telefonia i cap a la dreta arribarem a Roca d'Àliga, on gaudirem del meravellós paisatge (Montserrat, Turó de Montcau, Moià, Pla de Bages i moltes cases de pagès de l'entorn la Manyosa, Girbau, el Rossinyol, la Roca, l'Otzet). Després de contemplar aquest paisatge seguirem pel sender a la dreta que passa molta estona per la carena i podrem continuar gaudint de les vistes fins arribar a Coll de Llebre on agafarem un altre sender que surt davant la cruïlla de camins i que ens portarà fins els peus del Castell de Granera, on es recomana una breu visita encara que només sigui per fora. Baixarem cap al poble tot passant pel carrer Monistrol a la dreta fins al Coll de Granera. Passada la casa pujarem pel sender a l'esquerra que ens portarà fins el Pla de Trullàs. Abans d'arribar al pla baixarem per la pista de l'esquerra direcció a Monistrol tot passant per una pedrera fins arribar a la cruïlla senyalitzada amb un pal de fusta de la Ronda del Moianès on agafarem el camí de la dreta cap al Collet de l'Esquirol. Baixarem fins a la urbanització del Solà i pel carrer de la Piscina arribarem a la Font dels Enamorats i a la Plaça de l'Església.

Ajuntament de Monistrol de Calders - Tel. 93 839 90 00 | Fax. 93 839 80 37

Avís Legal · Contactar · Mapa web · Accessibilitat · Crèdits

Amb la col·laboració:

Logotip de la xarxa de municipis de la Diputació de Barcelona