Accés directe a: cercador, continguts

Inici » El Municipi » Caminades populars » 10ª Caminada popular 2000

10ª Caminada popular 2000

Molí d'en Sala

Sortirem com de costum de la Plaça de l'Església direcció a la Urbanització Masia del Solà pel carrer de l'Om tot passant per l'indret conegut com Les Cabres Encantades. Seguirem la pista que va a La Roca, travessarem el torrent de l'Om tres vegades i arribarem a la Balma Freda, una de les més grans de Monistrol. Després de contemplar-la seguirem caminant fins arribar a una petita resclosa anomenada popularment "La Bomba de la Roca". Aquí agafarem una pista mig perduda a l'esquerra del torrent i uns metres més amunt la deixarem per agafar un sender que ens portarà a la Font de la Roca (alerta no passar-se'l), que malgrat ser una font de bassal hi passem degut a la bellesa del paratge i de la font. Travessarem el petit torrent i seguirem pel sender a la dreta tot pujant fins arribar al Coll de Granera.
Seguirem l'itinerari per un sender que surt davant mateix de la casa i que, de pla, ens portarà fins a la pista que va al Girbau. Seguirem en aquesta direcció fins que trobarem un sender a la dreta (alerta no passar-se) que ens portarà fins a Coll de Llebre. I en la cruïlla de camins agafarem el sender de l'esquerra fins a Roca d'Àliga tot passant pel Collet del Capellà (indret conegut per aquest nom perquè anys enrera hi va perdre la vida un capellà).
En aquest indret podrem gaudir del magnífic i extens paisatge que s'hi contempla. Començarem a partir d'ara el camí de descens i després de passar l'antena de telefonia agafarem un sender a l'esquerra que ens portarà a la pista de Vilarrubia. Aquí hem d'anar cap a l'esquerra tot deixant la casa a la dreta. Anirem baixant, peró un tros més avall, agafarem la pista de l'esquerra (no es tan esmolada). En aquest indret hi havia hagut una casa anomenada l'Olleret. Anirem baixant pel camí de la Muntanya de la Sala fins a la riera de Rubió. Continuarem per la pista de Granera cap a la dreta en direcció a Monistrol passant per les Fonts de Rubió i Molí d'en Sala fins al Mas Saladich. Baixarem per la carretera de Saladich, la Plaça Nova, carrer Torrent fins a la riera i ja tindrem l'Església al davant.

Ajuntament de Monistrol de Calders - Tel. 93 839 90 00 | Fax. 93 839 80 37

Avís Legal · Contactar · Mapa web · Accessibilitat · Crèdits

Amb la col·laboració:

Logotip de la xarxa de municipis de la Diputació de Barcelona